Tavleforum - Digitaliseringsutvikling i tavlebransjen

Tavleforeningen har gleden av å invitere til Tavleforum 25. april 2019

Tavleforum - Digitaliseringsutvikling i tavlebransjen

Tavleforeningen har gleden av å invitere til Tavleforum med hovedtema: Digitaliseringsutvikling i tavlebransjen - trender, utfordringer og muligheter.

Norsk Eltavleforening gjennomfører i tillegg sitt årsmøte i henhold til foreningens vedtekter 25. april 2019: Innkalling, saksliste og saksdokumentasjon til Norsk Eltavleforening sitt årsmøte 25.4.2019

Digitalisering i næringslivet treffer også tavleprodusentene. Noen er allerede godt i gang, mens andre har ikke viet denne utviklingen en tanke enda. Vårens Tavleforum vil i sin helhet belyse dette fremtidsrettede temaet, hvilke fordeler vi kan oppnå og hvilke utfordringer vi skal møte.

Som viktige elektrovirksomheter må tavlebransjen finne sin plass i digitaliseringsutviklingen og stadfeste sin selvstendigheten i egen bransje.

Tavleforum setter fokus på morgendagens elektrotavler som i økende grad blir enda smartere hjerter og hjerner i elektriske anlegg. Vi ønsker bevissthet på hvilke muligheter den digitale teknologien gir for tavlens eksisterende og nye funksjoner, kommunikasjonsteknologien, hvilke konstruksjons- og produksjonsprosesser som kan automatiseres og hvilke nye kompetansebehov som må dekkes.

Stikkord for programinnhold:

• Viktigheten av digitalisering
  • Hjertet av installasjonen
  • Virtuell engineering
  • Integrasjon av digitale og smarte tavler
  • Endring i kompetansebehovet
  • Omvisning på Forsvarets flysamling Gardermoen

I tillegg vil det bli gjennomført årsmøte i henhold til foreningens vedtekter.

Mer informasjon, program og påmeldig

Vi ønsker deg velkommen til faglig påfyll, gode diskusjoner
og sosialt samvær! Det blir markering av foreningens 20-års jubileum med jubileumsmiddag.